50 jaar Nieuwegein op De Toonladder Zuilenstein

De leerlingen van De Toonladder Zuilenstein kregen maandag hoog bezoek. Niemand minder dan burgemeester Backhuijs kwam hun jaarlijkse project openen. Twee leerlingen uit de bovenbouw hadden hem uitgenodigd om de opening te verrichten, omdat het thema van het project dit jaar 50 jaar Nieuwegein is. Leerlingen en ouders verzamelden zich op en om het schoolplein om niets van de opening van het project te missen. De burgemeester voelde zich bijna zelf een beetje jarig door de entourage met de ballonnenboog, rode loper, verjaardagsstoel en zelfgemaakte verjaardagsketting.

Gezeten in de prachtige stoel vertelde de burgemeester de leerlingen over hoe Nieuwegein 50 jaar geleden ontstond uit de dorpen Jutphaas en Vreeswijk, met daartussen vooral weilanden en koeien. Na dit gesprek kregen de kinderen en toeschouwers nog een voorproefje van de activiteiten tijdens de projectweek. Medewerkers van Kunstencentrum De Kom, die de activiteiten op De Toonladder ondersteunt, liet ze zingend en dansend de projectweek in gaan.