You are required to login to view this page.

Lost your password?

Basisscholen opnieuw gesloten

De basisscholen van Stichting Robijn zijn in verband met de coronapandemie opnieuw gesloten. Net als tijdens de sluiting van de scholen in het voorjaar van 2020, krijgen onze leerlingen onderwijs op afstand. Om ze het gevoel te geven dat zij en hun ouders er niet alleen voor staan, maken wij weer iedere week het Robijn Nieuws, waarin we laten zien wat iedereen doet om het leren en leven in deze periode zo aangenaam mogelijk te maken.

Vooralsnog gaan we er vanuit dat de sluiting van de scholen tot en met 15 januari zal zijn. Het kabinet maakt op dinsdag 12 januari bekend of de scholen daarna weer open gaan.

Nadere informatie over de sluiting van de scholen vindt u op de website van de rijksoverheid.

Nieuwe bestuurder per 1 december 2020

Op 1 december 2020 start Mogens Domela Nieuwenhuis Nijegaard als bestuurder van Stichting Robijn.

“Wij zijn als raad van toezicht heel blij dat Mogens bij ons aan de slag gaat . Hij is een ervaren bestuurder in het primair openbaar onderwijs met een duidelijke visie. Hij weet te prikkelen en te verbinden. Met zijn kennis en ervaring kan hij Stichting Robijn verder brengen als  professionele leergemeenschap, waar goed onderwijs aan alle kinderen wordt gegeven”, aldus Liesbeth Schöningh, voorzitter van de raad van toezicht.

De afgelopen vier jaar was Mogens Domela Nieuwenhuis Nijegaard bestuurder bij de stichting Wijzer aan de Amstel in Uithoorn. Hij volgt Fred Teunissen op, die per 1 december met pensioen gaat.

Wandelen voor water, maar dan anders

In maart zouden groepen 7 en 8 van basisschool ‘De Toonladder’ in Galecop weer gaan ‘Wandelen voor Water’. Meer dan negentig deelnemers zouden dan zes kilometer gaan lopen met zes liter water (vier petflessen) in hun rugzak. Helaas is dat er niet van gekomen. Toch hebben de leiding van de school en Rotaryclub Nieuwegein de leerlingen een mooi alternatief kunnen bieden: niet in groepsverband wandelen, maar individueel, langs opa’s, oma’s, ooms, tantes, verdere familie, buren, vrienden en iedereen, die hen zou willen sponsoren.

Lees verder op Nieuwegein-nieuws.nl>>

Beweegvloer bij De Veldrakker

De leerlingen van De Veldrakker kunnen vanaf nu bewegend leren met de beweegvloer. Stil zitten tijdens het leren van letters of cijfers hoeft niet meer. Het Algemeen Dagblad schreef het volgende over de ingebruikname van de beweegvloer: