Dubbel feest op De Trekvogel

Dinsdag 5 oktober was het een feestelijke dag op De Trekvogel. Op de Dag van de Leraar openen de leerlingen het vernieuwde schoolplein, ontvingen ze het vignet Gezonde School én gingen ze voor het eerst sinds lange tijd op schoolreis!

De afgelopen zomerperiode was het allesbehalve stil op en rondom het plein van OBS de Trekvogel. De hovenier Hans Lappee was met ouderhulp druk in de weer met het realiseren van een droomplein, dat in het teken staat van: op avontuur in de natuur. Er is veel beplanting aangebracht, er zijn met natuurlijke materialen speelplekken gecreëerd en er is een streetrun parcours gemaakt. “Diverse onderzoeken wijzen uit dat de natuur goed is voor de ontwikkelingen van zintuigen, motoriek, concentratie, denkvermogen en creativiteit. Kinderen kunnen op dit plein op avontuur. Het ontwerp hebben we vorig jaar samen met de kinderen gemaakt. Hierdoor is echt nu echt hún schoolplein!”, aldus Sjoera Vrancken, directeur van de school. Het plein werd feestelijk geopend door de leerlingen, wethouder Eveline Schell,  Mirande Dawson (adviseur van Gezonde School) en hovenier Hans Lappee.

Gezonde school

De dag was extra feestelijk, omdat De Trekvogel zich vanaf dit schooljaar een gezonde school mag noemen. Met het vignet Gezonde school laat de school zien dat hij voldoet aan de kwaliteitscriteria die zijn opgesteld door deskundigen. “We zijn trots op dit behaalde resultaat. Zo zorgen we voor actieve en gezonde leerlingen, een uitdagende schoolomgeving, een fris klimaat én hebben we aandacht voor de persoonlijke en sociale ontwikkeling van de leerlingen,” aldus Vrancken.

Schoolreisje

Het thema van het schoolreisje dat op dezelfde feestelijke dag plaatsvond was heel toepasselijk: Survivallen. In Outdoorpark SEC in Almere, beleefden de kinderen een avontuurlijke dag in de natuur. Zo leerden ze elkaar nog beter kennen, ontdekten ze verschillende kwaliteiten van elkaar en hebben ze natuurlijk heel veel plezier gehad met hun groep.