Kwispel naar het Binnenbos op De Tandem

Ze wisten al dat ze hem gewonnen hadden, maar vandaag heeft onze bestuurder Mogens, Kwispel officieel overhandigd aan Sander Frie, leerkracht van daltonschool De Tandem. Sander had namens de school het project Binnenbos ingestuurd als innovatie waar meer scholen bij Robijn hun voordeel mee kunnen doen.

Met het project Binnenbos wil De Tandem planten steeds meer de klassen in brengen. Zij leveren niet alleen een gezonde bijdrage aan het binnenklimaat, maar hun aanwezigheid werkt stressverlagend en het verzorgen van de planten is educatief.

Volgens het juryrapport toont De Tandem met het project Binnenbos bovendien dat de school oog heeft voor hedendaagse vraagstukken rondom het klimaat en het milieu. Kinderen worden op een toegankelijke manier betrokken bij de grote uitdagingen waar we als maatschappij voor staan. De stap van een plant in de klas naar milieubewust leven, lijkt groot, maar is in wezen heel klein. Het begint bij kinderen leren omgaan met de natuur vanuit kennis, inzicht, nut en noodzaak.  De jury hoopt dat het Binnenbos navolging gaat krijgen op andere Robijnscholen en dat dit gaat leiden tot vergelijkbare en mogelijk andere initiatieven. Nu zaaien betekent straks oogsten.

En Kwispel? Die voelde zich natuurlijk meteen thuis in het Binnenbos.