Leerlingen rennen torenhoog bedrag bij elkaar voor vluchtelingenwerk

De leerlingen van de vier openbare basisscholen basisscholen uit IJsselstein willen allemaal hetzelfde: ieder kind moet kind kunnen zijn. Al meerdere jaren weten de leerlingen van Stichting Robijn dat niet ieder kind naar school gaat. Niet ieder kind kan elke dag spelen, heeft elke dag eten of schone kleding. Niet ieder kind heeft een huis of een veilige plek. Daarom helpen wij ieder jaar kinderen in nood.

Dit jaar pakten we het groots aan. Bijna alle scholen van Stichting Robijn doneren hun sponsorgeld aan Stichting Vluchtelingenwerk IJsselstein en Nieuwegein. De leerlingen van basisschool De Tandem, De Trekvogel en ’t Kasteel renden op Koningsdag geld bij elkaar. Fanatiek gingen ze met de sponsorkaarten langs familie en vrienden en probeerden natuurlijk zoveel mogelijk geld per rondje te krijgen. En wat verrasten de leerlingen hun school. Niet alleen omdat ze ongelofelijk veel sponsors wisten te vinden, maar ook omdat ze veel meer rondjes renden dan van tevoren bedacht. En wat helemaal tof was; ze renden samen. Ze hielpen elkaar om nog een rondje extra te lopen.

Op basisschool De Torenuil werd een sponsormarkt gehouden om geld te verzamelen. En wat hebben de leerlingen hard gewerkt en wat is er veel verkocht.

Vincent Kalshoven (directeur De Tandem), Sjoera Vrancken (directeur De Trekvogel), Rick de Vos (directeur De Torenuil) en Femke van den Brink (directeur ’t Kasteel) overhandigden samen met een aantal leerlingen dan ook enorm trots de cheque aan Channa van Vluchtelingenwerk.

De vier scholen doneerden het enorme bedrag van €8.491,55. Van kinderen voor kinderen in nood. Want ieder kind heeft recht op plezier, veiligheid en onderwijs.