Zuiderkroon (jenaplan)

In de fijne en veilige omgeving van Zuiderkroon ontwikkelen kinderen zich tot zelfverzekerde pre-pubers. We doen dat volgens de principes van het jenaplanonderwijs in een eigentijds jasje: Modern Jenaplan. Hierdoor zijn ze straks in staat om optimaal te functioneren in de moderne kennis- en netwerksamenleving.

Een jenaplanschool is een gemeenschap van kinderen, ouders en leerkrachten. Kinderen krijgen er, naast de reguliere vakken als taal, rekenen en wereldoriëntatie, veel tijd en aandacht voor hun persoonlijke ontwikkeling. Kiezen voor jenaplanschool Zuiderkroon is kiezen voor toekomstgericht onderwijs. De leerkracht heeft een ondersteunende en coachende rol. Leerlingen leren vooral door te doen en te ervaren. Ze krijgen procesgericht onderwijs met moderne middelen, dat aansluit bij de behoeften van leerlingen en de eisen van de huidige en toekomstige samenleving.

De school is kleinschalig opgezet met volop ruimte voor persoonlijke groei. Die kleinschaligheid biedt de garantie dat uw kind wordt gezien. Niet alleen door de eigen leerkracht, maar door het hele team en ook door andere leerlingen en ouders. Op Zuiderkroon kennen we elkaar en weten we wat er speelt. Dat levert een gemeenschappelijke sfeer op, waarin leren en ontwikkelen samen gaan met een veilig schoolklimaat en groeien als individu.

Voor meer informatie, kijk op www.zuiderkroon.nl.