Update coronavirus

Op 12 maart zijn de Nederlandse maatregelen om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan aangescherpt. De scholen van Stichting Robijn volgen deze richtlijnen. Dat betekent onder andere dat leerkrachten die verkoudheidsklachten hebben en hoesten, keelpijn hebben of koorts, thuis blijven. Ook leerlingen met deze klachten, worden geacht thuis te blijven tot ze weer helemaal beter zijn. Komt een kind toch met deze verschijnselen op school, dan zal de school de ouders verzoeken het te komen ophalen.

Om het aantal mensen (vooral volwassenen) in de school te beperken en besmettingen te vermijden, hebben de scholen ouders gevraagd om hun kind de komende periode tot op het schoolplein te brengen en niet mee te gaan de school in. Verder blijven natuurlijk de extra hygiënemaatregelen van kracht.

De aangekondigde open dag van de Robijnscholen is uitgesteld in verband met het coronavirus. Op 18 maart, midden in de week van het openbaar onderwijs, hadden de scholen gepland om hun deuren wagenwijd open te zetten voor iedereen die een kijkje wilde komen nemen. De directeuren van de elf scholen hebben besloten om deze open dag voorlopig uit te stellen. Evenementen op de scholen zullen volgens de richtlijnen van het RIVM en de risico-inschatting van de school beoordeeld worden. Dat kan betekenen dat ze afgelast of uitgesteld worden, maar ook dat ze in een andere vorm toch door kunnen gaan.

Het kantoorpersoneel van Stichting Robijn werkt volgens de richtlijnen van 12 maart 2020 zoveel mogelijk vanuit huis.

Ouders van leerlingen op Robijnscholen worden door de school zelf op de hoogte gehouden van de laatste ontwikkelingen op de school. Voor vragen is de directeur van de school het eerste aanspreekpunt.